IMDb och trailer

Produktionsår: 2011
Genre: Drama
Regissör: Elgin James
Längd: 1 h 34 min

Handling: Filmen handlar om vännerna Lily (Juno Temple) och Alison (Kay Panabaker) som är varandras motsatser. Lily är rebellisk och har ett förflutet av självskadebeteende. Alison har växt upp med en alkoholiserad pappa och agerar den förståndiga i tjejernas vänskap. En dag träffar de ett skejtande killgäng på besök ifrån Los Angeles och när dem begett sig tillbaka hem är Lily inte sen med att vilja följa efter. 

Mina tankar om filmen: Det här är verkligen min typ av film. Jag har gillat rymma hemifrån-filmer enda sen jag såg Selma och Johanna - en roadmovie hundra gånger när jag var liten. Det här är självklart en djupare version och den lämnade mig lagom berörd. Det är någonting spännande och härligt med filmer som handlar om rebellitet hos unga människor. Den har kallats för en lillasyster till Thelma & Louise. Jag tycker också att den är filmad på ett visuellt fint sätt vilket alltid uppskattas av mig. Det är kanske ingen must-see men den är helt klart sevärd.

♥ ♥ ♥ ♥ 
3 av 5 hjärtan
 
drama,

Kommentera

Publiceras ej