IMDb och trailer

Produktionsår: 2011
Genre: Biografi, drama
Regissör: Simon Curtis
Längd: 1 h 39 min

Handling: Den unga filmstudenten Colin (Eddie Redmayne) reser till London för att få ett jobb på Laurence Olivier's (Kenneth Branagh) nästa filmproduktion. Filmen som ska spelas in är The prince and the showgirl med Marilyn Monroe (Michelle Williams) i huvudrollen. Marilyn börjar agera obekvämt framför kameran, glömmer sina repliker och kommer för sent vilket gör Olivier mycket frustrerad. Colin känner sig mer och mer dragen till hennes skönhet och till hans glädje har de möjlighet att spendera tid ensamma. (Filmen är baserad på Colin Clark's böcker.)  

Mina tankar om filmen: Jag tycker mycket om den här filmen. Det är alltid roligt med filmer som är baserade eller löst baserade på verkliga händelser. Michelle Williams är bra som alltid och det var spännande att se någon gestalta Marilyn Monroe. Stora skor att fylla men hon gjorde det galant. Eddie Redmayne kan heller inte undgå att charma mig med sitt leende. Jag gillar den unga romansen och oskyldigheten hos hans karaktär Colin. Jag skulle gärna se att det hände lite mera då filmen har ett par tråkiga delar fast besviken är jag inte. Ni ska definitivt se den här om ni inte redan har gjort det. 

♥ ♥ ♥  ♥
4 av 5 hjärtan 

biografi, drama,

Kommentera

Publiceras ej