IMDb och trailer

Produktionsår: 2014
Genre: Drama, horror, thriller
Regissör: Adam MacDonald
Längd: 1 h 32 min 

Handling: Ett ungt par ger sig ut på en campingtrip i den vackra kanadensiska vildmarken. Alex (Jeff Roop) övertalar sin flickvän Jenn (Missy Peregrym) att de ska ta sig till Blackfoot trail där han varit många gånger förr och som han anser vara en av hans favoritplatser. Hon är skeptisk och orolig över hur säkert det verkligen är att ge sig ut bland vilda djur och för henne okända marker och det visar sig att hennes oro inte är i onödan. Det som skulle blivit en härlig äventyrsresa för bara de två tillsammans blir snabbt till en mardröm. 

Mina tankar om filmen: Den här filmen var spännande, väldigt gripande, skrämmande och känslosam på samma gång. Det dröjer ungefär femtio minuter in i filmen innan det blir någon riktig "action" men det gjorde mig ingenting då jag absolut inte blev uttråkad. Det gjorde att jag blev mer uppmärksam på allt för att jag hela tiden hade i tankarna att det snart skulle hända något läskigt. Enligt mitt tycke hade de gärna fått dra ut ytteligare på det när det hände grejer med fler panik-scener för spänningens skull. Filmen berör hur pass mycket överlevnadsinstinkt vi människor egentligen har och att i en sådan situation kan mycket komma upp till ytan relationsmässigt.
Jag gillade den och speciellt för att den var realistisk och faktiskt baserad på en verklig händelse. 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥
3 av 5 hjärtan
 
backcountry, filmblogg,

Kommentera

Publiceras ej