Produktionsår: 2014
Genre: Horror, thriller
Regissör: Jon Watts
Längd: 1 h 40 min 
 
Handling: Filmen börjar med att visa en helt vanlig familj som ska fira sonen Jack's (Christian Distefano) födelsedag. Hans pappa Kent (Andy Powers) hittar en clownutklädnad och överraskar kalaset till allas förtjusning. Problemet är bara att han senare inte lyckas få av sig varken kläder, smink eller den röda näsan. Flera dagar går och hans frustration leder till att han blir galen och det kommer till slut fram att det vilar en förbannelse över dräkten. Plötsligt svävar både Jack och hans mamma Meg (Laura Allen) i fara tillsammans med alla oskyldiga barn i staden.    
 
Mina tankar om filmen: Clowner är något som skrämt folk länge och högst aktuellt är det väl just nu i världen. Den här filmen bygger på en bra idé och den är välgjord men lyckas inte riktigt skrämma mig. Den saknar de pulshöjande scenerna och det lite oväntade. Det är ganska mycket fokus på Kent's förändring och hans ångest inför det vilket förvisso tillför till storyn men man saknar att bli jätterädd för honom. Filmen är också väldigt blodig och "oaptitlig" vilket inte tilltalar mig. Peter Stormare är med vilket ju är roligt även om det är en liten roll. Man får till och med beskåda lite
utav det svenska språket. Jag ger den ett lägre betyg men är du sugen på en clownfilm så go for it.  
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
2 av 5 hjärtan

Kommentera

Publiceras ej