Produktionsår: 2016

Genre: Horror, thriller
Regissör: Mike Flanagan
Längd: 1 h 21 min 
 
Handling: Filmen handlar om en döv kvinna vid namn Maddie (Kate Siegel) som bor ensam i ett hus mitt ute i skogen och livnär sig som författare. En kväll dyker en maskerad man (John Gallagher Jr) upp utanför hennes hus och stirrar på henne genom fönstret och det är tydligt att han inte tänker
ge sig av därifrån. En skrämmande lek tar sen fart för mannens del och en kamp för hennes där endast en utav dem kan överleva. 
 
Mina tankar om filmen: Jag hade inga skyhöga förväntningar på den här filmen men blev glatt överraskad även fast det var en story man sett många gånger förr. Det som dock gjorde Hush extra spännande var just att Maddie endast kunde ta hjälp av sin syn i kampen att överleva vilket gjorde filmen mer panikartad än läskig. Något jag fann lite tråkigt var att man tidigt in i filmen får se mördarens ansikte. Det tog bort lite av den läskiga känslan även fast det var unikt på ett sätt. Däremot får man inte veta någonting om honom eller hans motiv. Det hade varit intressant att få någon form av backstory kring hans karaktär. Jag tycker att filmen var välgjord och skulle rekommendera den främst till de som är sugna på en sedvanlig skräckfilm och den är nog lagom
för den mer känsliga tittaren. 
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
3 av 5 hjärtan
 

Kommentera

Publiceras ej