Produktionsår: 2016
Genre: Drama, horror, thriller
Regissör: Jaume Collet-Serra 
Längd: 1 h 26 min 
 
Handling: Filmen handlar om en ung tjej vid namn Nancy (Blake Lively) som tagit ledigt från läkarstudierna och nu befinner sig i Mexico på semester med främsta syfte att surfa. Hon söker sig till en specifik öde strand som hennes mamma en gång besökte då hon var gravid med Nancy.
Hon gör det av sentimentala skäl då mamman har gått bort i cancer. Harmoni infinner sig när hon äntligen är på plats - men det som till synes verkar vara ett paradis blir snabbt till en mardröm
då hon finner sig långt ifrån land när en hungrig vithaj cirkulerar runt henne i havet. 
 
Mina tankar om filmen: The Shallows ger mig till en början ett sug att boka en exotisk resa. Resterande delen av filmen gör mig ganska uttråkad. Som tur var hade jag inga förväntningar på något spektakulärt. Spänningen håller i sig en stund men det hela blir till slut ganska överdrivet.
Det känns inte realistiskt hur hon kämpar för livet i flera dygn och tar till olika knep för att överlista en haj som aldrig ger upp. Jag får heller aldrig riktigt känslan av att Nancy faktiskt är nära på att mista sitt liv. Många utav scenerna som ska utspela sig under vattnet ser också rätt overkliga och märkliga ut. Blake Lively gör dock sin roll bra plus att hon är snygg men handlingen är för fattig. Trots det är filmupplevelsen ändå okej då man ser viss potential i de spännande scenerna men det är ingen film jag skulle rekommendera. Den har samma regissör som filmen Orphan som jag däremot kan tipsa er om ifall ni har missat den.  
 
2 av 5 hjärtan
♥ ♥ ♥ ♥ ♥

1 kommentarer

Pappan

30 Nov 2016 17:09

Jag gillade faktiskt filmen, tyckte den var spännande och Blake Lively var oväntat OK i filmen.

Svar: Tur är väl att vi alla tycker olika! :)
aboutmovies.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej