Produktionsår: 2016
Genre: Horror, thriller
Regissör: David F. Sandberg
Längd: 1 h 21 min 
 
Handling: Martin (Gabriel Bateman) bor med sin mamma Sophie (Maria Bello) som är psykiskt instabil och mest inlåst i sitt sovrum och pratar med.. sig själv? Utöver att handskas med hennes beteende har han också svårt att sova om nätterna då oförklarliga saker händer i huset. När hans mående uppmärksammas i skolan blir hans äldre syster Rebecca (Teresa Palmer) indragen. Man får då reda på att hon fått genomlida samma typ av upplevelser när hon var barn. Rebecca bestämmer sig för att gå till botten med vem eller vad det är som hemsöker deras familj och varför - samt vad deras mamma egentligen döljer. 
 
Mina tankar om filmen: Skräck är en utav mina favoritgenrer och den här filmen hamnar faktiskt i toppen. Själva filmidén är inte unik men den utspelar sig ändå på ett lite annorlunda vis. Ofta byggs storyn upp en bra bit in i skräckfilmer innan man känner behovet av att gömma sig under en filt eller bakom en kudde. Den här filmen är i princip läskig från början till slut utan några pauser att få ner pulsen. Den passar den otåliga publiken. Slutet tyckte jag också var relativt oväntat utan att säga för mycket. Extra roligt att den är regisserad av en svensk! Kortfilmen som allt bygger på finns att se här om man vill starta med en teaser. Jag kan säga så mycket som att du kommer vilja sova med lampan tänd närmsta nätterna efter att du sett Lights Out.
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
5 av 5 hjärtan
 

Kommentera

Publiceras ej