Förra veckan skrev jag om biobesök och nu tänkte jag lyfta mina favorit tv-serier för er som hellre vill mysa ner er i soffan. Från det ena till det andra.. När jag är ute och reser tycker jag att det är roligt att besöka inspelningsplatser för filmer och tv-serier jag gillar och det har jag gjort med de
tre nämnda nedan. Det kommer jag att skriva mer om så småningom. 
 
Sex And The City

 
Jag kan i princip alla repliker till den här serien och jag kan se det om och om igen. Skämten blir aldrig gamla! För er som har lyckats missa Sex And The City så är det en HBO-serie som sände sin första säsong år 1998. Den handlar om fyra singelkvinnor i trettioårsåldern och deras liv på Manhattan. De är framgångsrika, gillar dyra kläder, snygga män och är alla på jakt efter kärleken - eller i Samantha's (Kim Cattrall) fall nästa erövring. Huvudperson är Carrie (Sarah Jessica Parker) som arbetar som sexkolumnist och har ett on and off-förhållande med Mr. Big (Chris Noth) som sträcker sig genom alla säsonger. Charlotte (Kristin Davis) är den hopplösa romantikern och Miranda (Cynthia Nixon) är den tuffa advokaten som har svårt att släppa in någon på djupet. Jag älskar allt med den här serien och trots att den är otroligt humoristisk är den även känslosam när man är involverad i dessa kvinnors liv. Det gjordes även två långfilmer på senare år och även fast det var exciting när de kom var de rätt onödiga. Jag tycker att de kunde lämnat storyn där den var i säsong 6 och inte lagt till mer dramatiska händelser. 
 

Lost

 
När trailern för Lost sändes på tv blev jag direkt nyfiken och kände: "Det här måste jag bara se!".
Jag följde det sen slaviskt alla säsonger igenom och det är både bland det bästa och det sjukaste
jag sett. Serien sände sin första säsong år 2004 på ABC och totalt blev det sex säsonger. Det är så mycket som händer och serien har jättebra cliffhangers, oväntade twister och jag tappade hakan
mer än en gång. Handlingen kan kort och gott beskrivas med att ett flygplan kraschar på en mystisk ö och 48 personer överlever. De tvingas sen leva med varandra och samarbeta så gott de kan medan de väntar på räddning. Genom serien visas också flashbacks för samtliga karaktärer och man får se vad de var för typ av personer i vanliga livet. Det är svårt att berätta mer än så utan att spoila. För er som har sett det kan jag avslöja att jag under en period i tonåren ville tatuera in: "4 8 15 16 23 42". Haha! Så pass fanatisk kände jag mig. 
 
 
The O.C
 
 
Den här serien har en självklar plats på min lista och i mitt hjärta. Den innehåller fantastiska och komplicerade familjerelationer, ung spirande kärlek, vänskap och mycket humor. The O.C utspelar
sig i ytliga Newport Beach i Orange County. Där går high school-eleven Seth (Adam Brody) som är
en riktig outsider som mest intresserar sig för tv-spel och serietidningar. Hans pappa Sandy (Peter Gallagher) jobbar som försvarsadvokat och träffar unga Ryan (Ben McKenzie) som hamnat fel i livet och bestämmer sig för att hjälpa honom. Ryan blir snabbt Seth's första riktiga vän trots deras olikheter och båda deras liv får en vändning. Detta är bara tre nämnda utav de underbara karaktärerna i serien som känns så självklara och personkemin finns verkligen där. Jag vill också ge ett stort plus till musiken som är jättebra och sätter tonen perfekt för alla typer av scener. FOX sände första säsongen av serien år 2003 och det gjordes sen tre säsonger till.

Kommentera

Publiceras ej